Mehdi Tanekar

logo1

الاغ سواری و حرف مردم

وبلاگ مهدی تنه کار

روزی یک پیرمرد، یک پسربچه به همراه الاغشان به سمت شهر در حرکت بودند. پسر بچه سوار الاغ شد و پیرمرد پیاده می آمد. همینطور که به راهشان ادامه می دادند، مردمی که آنها را میدیدند، اظهار می کردند که جای خجالت دارد که پیرمرد پیاده میرود و پسرک سوار بر الاغ است. آنها فکر کردند که شاید حق با آنها است. لذا جای خود را عوض کردند. پیرمرد سوار بر الاغ و پسرک پیاده به راهشان ادامه می دادند.

کمی بعد افراد دیگری آنها را دیدند و بیان کردند پیرمرد خجالت نمی کشد، خود سوار بر الاغ شده و کودک طفل معصوم پیاده می رود. آنها تصمیم گرفتند هر دو پیاده بروند!

اندکی نگذشته بود که مردم گفتند چقدر این دو نفر احمق هستند که با وجود داشتن الاغی به این خوبیف هردو پیاده می روند. پیرمرد و پسرک هر دو سوار بر الاغ شدند!

مردمی که در ادامه مسیر آنها را دیدند، ابراز کردند که خجالت نمی کشند این همه فشار به الاغ بیچاره می آورند. پیر مرد و کودک گفتند حق با آنهاست. پس تصمیم گرفتن که الاغ را بر دوش خود حمل کنند! زمانی که در حال عبور از پلی بر رودخانه بودند، آنها تعادل خود را یک لحظه از دست داده و الاغ بیچاره در رودخانه افتاد و غرق شد.

هرگز نمیتوانیم نظر همه مردم را جلب کنیم، کمتر تلاش کنیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *