Mehdi Tanekar

logo1

الهام بخش و انگیزاننده کارمندان باشیم

جدا از نتایج به دست آمده، و همه پروژه های موفق ، موفقیت یک مدیر اغلب می تواند  بر اساس روحیه تیم او سنجیده می شود. آیا اعضای تیم خوشحال، کارآمد و با انگیزه هستند؟ این نشان یک مدیر خوب است.

سوال این است، شما چطور برای گرفتن بهترین نتیجه و تلاش روزانه کارمندان به آنها انگیزه و انرژی می دهید؟ کمتر این کار را می کنید؟ نگران نباشید. در اینجا به 5 روش برای انگیزه دادن و الهام بخشیدن به کارمندان می پردازیم.

  • اعتماد خود را نشان دهید

اولین قدم مطمئن برای انگیزه دادن به کارمند آنست که به آنها نشان دهیم و ثابت کنیم که به توانایی آنها برای انجام کار مورد نظرمان ایمان داریم. می توانید به آنها مسئولیت های بیشتری دهید و این شانس را به آنها دهید که در چالش های بیشتری شرکت کرده و رشد نمایند. با انجام این کار به آنها نشان می دهید که به آنها اعتماد دارید و این راهی بی نظیر برای انگیزه دادن به کارمندان است. مدیریت جزء به جزء کارهای کارمند و چسبیدن به او که هر فعالیت را چگونه انجام می دهد دشمن کارایی است چرا که آنها را عصبی می کند. اگر کارمندان شما از انجام هر چیز جدید هراس دارند، هرگز بهترین خود را انجام نخواهند داد. استقلال کاری و مسئولیت بیشتری به آنها دهید و نظاره کنید که از این فرصت استفاده خواهند کرد.

  • پاداش بدهید

برای انجام درست کار پاداش در نظر بگیرید، احتمالا کارایی خوبشان را تکرار خواهند کرد و کاری کنید که آنها مشتاق به دست آوردن آن پاداش باشند. تشویق مثبت ، همیشه یکی از اصول ثابت شده و آزموده شده در اصول روانشناسی می باشد. برای کارمندانی که یک هدف مشخص را با موفقیت به انجام رسانده اند، می توانید پاداش هایی همچون مهمان کردن آنها به یک وعده ناهار، نصف روز مرخصی، بلیط سینما یا تئاتر و یا کارت هدیه به آنها دهید. این کار نه تنها بخش جذاب اشتیاق به دریافت جایزه مغز را برای آنها تحریک می کند بلکه می تواند جو مثبتی از رقابت دوستانه در محیط کار را نیز ایجاد نماید.

فرض کنید روی دیوار محل کار یک گردونه جوایز طراحی و نصب کنید (جوایز آن می تواند در حد شکلات، بستنی و مانند آن باشد) و به ازای هر فروش موفق، کارمند فروش آن را چرخانده و جایزه ای دریافت کند! شاید جوایز خیلی با ارزش نباشند، اما بدانید هر بار که کارمند آن را می چرخاند حس رضایت و موفقیت در کار را خواهد داشت. و به او انگیزه می دهد که تلفن ها را با حس بهتری پاسخ داده و به دنبال قطعی کردن یک فروش باشد. اینچنین کارهایی همچنین فرهنگ سازمانی شما را ارتقا می دهند.

  • روی کارمندان سرمایه گذاری کنید

همانند بخش اول که درباره نشان دادن اعتماد خود به کارمند بود، راه دیگر انگیزه و الهام بخشیدن به کارکنان، سرمایه گذاری روی آنها است. پیشنهاد چیزهایی همچون باز پرداخت قبوض و یا شهریه آن ها، دوره آموزشی، گرفتن معلم خصوصی برای آنها، و دادن قول ارتقاء آنها به سطحی بالاتر پیامی واضح دارد: شما به شغل، فعالیت و آینده آنها اهمیت می دهید. برخی شرکت ها جلسه های دوره ای با کارمندان داشته و در این جلسات مسیر شغلی کارمند را ترسیم کرده و بررسی می کنند در مسیر درست قرار داشته باشند.

گذشته از بالا بردن مهارت و دانش کارمندان، این نوع سرمایه گذاری در مسیر شغلی کارمندان،

به آنها دلیل خوبی برای وفاداری به شرکت و باقی ماندن در کار برای مدت طولانی داده و باعث می شود پیشنهاد های کاری بهتر آنها را تحریک نکند.

روی کارمندان سرمایه گذاری کنید و ببینید چگونه به شما و کسب و کارتان می چسبند.

  • هدف گذاری کنید

مهم نیست شغل ما چیست، چه کار بسته بندی مرسولات در یک انبار توزیع را انجام می دهیم و یا مدیر یک شرکت میلیون دلاری هستیم، همه ما می خواهیم بدانیم که شغل ما با اهمیت و با ارزش است. به کارمندان خود نشان دهید که چرا آنها برای کسب و کار شما اهمیت دارند، و نتایج فعالیت های آنها چیست، آنگاه  آنها با انگیزه به کارشان ادامه خواهند داد. تاکید بر نقش مشارکتی کارمندان در محیط کسب و کار (و اعتبار دادن به افراد برای انجام کارهای درست)، حس اعتماد به نفس و موفق بودن را در آنها ایجاد کرده و باعث می شود آنها به سختی برای کسب کار شما تلاش کنند.

  • آنها را در تصمیمات بزرگ شرکت دهید

اینکه تصمیمات بزرگ کسب و کار شما بدون ذره ای توجه به کارمند اتخاذ شوند، حس دلسردی برای کارمندان به همراه خواهد داشت. باعث می شود احساس انزوا و بی اهمیت بودن کنند. چگونه با این موضوع کنار می آیید؟ نظر کارمندان را جویا شوید! سوال در مورد نظرات آنها، احساس تعلقی در مورد کسب و کار شما در آنها ایجاد کرده و کاری می کند احساس کنند برای کسب و کار شما اهمیت دارند. این کار مکمل سرمایه گذاری روی کارمند است و آنها را هدفمند می کند. با سوال در مورد بینش و نظر آنها در مورد اینکه به نظر شما شرکت چگونه می تواند رشد کند، شما حس وفاداری خوبی در آنها ایجاد خواهید کرد.

 

در محیط های کاری رقابتی امروزی، که کارمندان در زمان های کوتاه شغل و محل کار خود را عوض می کنند، تعویض کارمندان نگرانی بزرگی است. با این حال می توانید با آموزش و انگیزش کارمندان این جزر و مد را کنترل کنید. با انجام این کار ها بنیان قدرتمندی از مدیریت و رشد را پایه گذاری خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *